Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

Ayurveda heeft mij genezen
(1 bekijken) (1) Gast
Welkom op het Kunena forum! Vertel onze leden wie u bent, waar u van houdt en waarom u lid geworden bent van deze site. We heten alle nieuwe leden van harte welkom en hopen u regelmatig weer te zien!
  • Pagina:
  • 1

Onderwerp: Ayurveda heeft mij genezen

Ayurveda heeft mij genezen 1 jaar, 11 maanden geleden #6

• Alphons
  • Afwezig
  • Fresh Boarder
Hallo, mijn naam is Alphons,

Ik ben geheel genezen van psoriasis d.m.v. een ayurvedische behandeling en ik wil mijn ervaring graag delen op dit forum.
Hierbij trek ik ook mijn conclusie t.a.v. de reguliere westerse symptoombehandelingen en de 5000 jaar oude indiase volksgeneeskunde.
De huidproblemen begonnen bij mij 26 jaar geleden in 1986, toen ik na een emotionele echtscheiding
voor drie maanden naar India reisde. Na terugkomst onstonden er plotseling bulten op mijn onderrug, die zich langzaamaan verspreidden, langs mijn ruggewervel en uiteindelijk over mijn hele lijf en in het gezicht. Het jeukte ontzettend en als ik met mijn nagel over de huid ging, ontstond er eerst een rode streep en daarna ging de huid opzetten.
Ik heb me destijds laten onderzoeken door zowel een huidarts als een internist, maar die konden niets vinden. Het verdween weer even plotseling alsdat het opkwam en het duurde drie maanden. Zes jaar later, tijdens mijn eindexamen op het conservatorium, ontstonden er steeds rode blaasjes onder mijn voeten. De huisarts gaf me antibiotica en langzaamaan verdween het weer.
Weer zes jaar later, toen ik mijn muziekcarriere moest opgeven, ontstonden er blaasjes in mijn gezicht. Hiervoor werd ik doorverwezen naar een dermatoloog, die mij zonder te onderzoeken rosacea diagnotiseerde. Daar moest ik mee leven, maar uiteindelijk verdween ook deze aandoening. En jawel, weer zes jaar later begonnen de plakken op mijn onderbenen, mijn ellebogen en op mijn rug. Hiervoor heb ik vier ziekenhuizen bezocht en kreeg meerdere diagnoses, eerst galbult, toen urticaria, maar uiteindelijk bleek het psoriasis te zijn, bevesttigd door de laatste twee. Ik heb alle bekende middelen gebruikt, maar niets hielp, een lichttherapie was geen optie omdat ik ook last heb van zonneallergie. Uiteindelijk schreef een dermatoloog van het rode kruisziekenhuis in Beverwijk mij Methotrexaat voor, een middel dat gebruikt wordt bij kanker en reuma, maar het blijkt ook voor psoriasis te helpen. Ze moesten wel eerst vaststellen of mijn nier- en leverfunctie goed was en tijdens de behandeling zou dit regelmatig worden gecontroleerd.Toen ik de vele bijwerkingen las van het middel, waaronder "plotselinge dood", dacht ik "dit ga ik mooi niet doen !"

Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven, homeopathie had ik al eens geprobeerd maar dat werkte niet. Door mijn indiase muziekstudie kwam ik al gauw op Ayurveda en ik heb mij daar in verdiept.
Hier kwam nog bij, dat ik rond 2005 een jaar lang chronische jeuk had, ik werd iedere ochtend wakker met krassen van mijn nagels over mijn hele lijf, dat ik tijdens mijn slaap zelf veroorzaakte door te krabben.
Ik vond een in Nederland verblijvende indiase ayurvedische arts die mij binnen een maand van deze jeuk afhielp, de psoriasis was op dat moment aan het aanwakkeren maar ik had geen last en nam er destijds geen behandeling voor.
In 2009 ging ik weer naar deze arts voor de psoriasisbehandeling en binnen een jaar was de psoriasis ook verdwenen. In 2011 kwam het echter weer terug, na een moeilijke periode omdat mijn beide ouders achter elkaar waren overleden en ik een nieuwe stresvolle baan had.
In februari 2012 ben ik naar Zuid India gereisd voor een behandeling aldaar en ik was, geloof het of niet, binnen drie weken genezen ! Althans voorlopig dan, ik moet natuurlijk afwachten of het nu definitief wegblijft, maar dat is mij wel beloofd. Daarbij komt ook, dat de omstandigheden aldaar natuurlijk ideaal zijn, een heilig bedevaartsdorp gelegen aan de Arabische Zee, verblijvend op een kokosplantage, een vegetarisch dieet en een (gedeeltelijke) "Panch Karma" behandeling in een lokale Ayurvedische kliniek.

De belangrijkste conclusie van mijn verhaal is "vertrouwen", mijn geloof en vertrouwen in deze aloude geneeskunst heeft mijn genezinging in werking gezet.
Door mijn muziekstudie ben ik in aanraking gekomen met een muziekgeschiedenis, die 3500 jaar teruggaat, deze kennis werd in de Veda's opgetekend op palmbladeren.
Ook de Ayurvedische kennis is in die tijd beschreven en men wist toen al, wat de wetenschap heden ten dage, met al zijn technologische middellen, aan het ontdekken is. Hoe lichaam en geest met elkaar verbonden zijn tot in de kleinste deeltjes van je lichaamscellen. Maar hierover ga ik niet verder vertellen, want je kunt zelf gaan zoeken en lezen over dit onderwerp. (lees Deepak Chopra, over Quantumgenezing)

Daarentegen heb ik absoluut geen vertrouwen in onze medische zorg, ze komen niet verder dan symptoombestrijding en er wordt slechts naar mogelijke oorzaken gegist door onze artsen en ziekenhuizen. Bovendien vind ik het wrang, dat hun methoden wel vergoed worden door
de verzekeraars, terwijl het slechts om symptoombehandeling of tijdelijke genezing gaat. Terwijl alternatieve middellen die wel werken, niet voor vergoeding in aanmerking komen en zelfs door de gevestigde farmaceutische lobby worden tegengewerkt. Ik vraag mij dan ook af welke belangen hier het zwaarst wegen, volgens mij liggen deze belangen meer bij de zieke mens dan bij de gezonde mens, want anders valt er niets meer te verdienen.

Een tweede belangrijke conclusie is, vermijd stress en verwerk je emoties. Je zult gemerkt hebben dat de symptomen bij stress en emotionele gebeurtenissen onmiddellijk toenemen, denk na wat er gebeurde in je leven toen de psoriasis begon, dit kan ook een heftige onverwerkte emotionele gebeurtenis zijn geweest b.v. in relationele sfeer of in je werk. Bepaalde emotionele gebeurtenissen
zijn misschien onvermijdelijk maar sla het niet op, m.a.w. ga niet binnenvetten want vroeg of laat moet het er uit en dat kan b.v via de huid.

Een derde conclusie, laat je niet opjagen door aan andermans verwachtingen te voldoen of dat van onze maatschappij, volg je hart wat jij zelf werkelijk wilt in dit leven. We zijn tenslotte allemaal geconditioneerd, het begint al op school, je werk, je kerk, sportvereniging, noem maar op, onze manier van leven heeft alles te maken met onze psychosomatische aandoeningen.

Als ex-psoriasispatient weet ik hoe wanhopig je kan zijn, je probeert alles, smeert vanalles op je lijf, maakt kuurreisjes, bezoekt meerdere artsen en niets helpt !

Ik hoop dat ik je met mijn verhaal heb geïnspireerd en eveneens heb aangetoond dat psoriasis wel degelijk te genezen is, hoewel ik het nog moet afwachten op de lange termijn. Maar ik heb daar zelf het volste vertrouwen in !

Eerst was ik niet van plan om mijn verhaal te vertellen, omdat het toch voor ieder een persoonlijk verhaal is, maar bij het zien van deze nieuwe website kreeg ik de aanleiding om het toch maar te doen, je weet maar nooit wat voor reacties hieruit voortkomen en die wacht ik dan ook
nieuwsgierig af. Wie weet is dit ook iets voor jou en ik wil je met alle plezier de weg wijzen zodat je net als ik verlost wordt van deze nare aandoening.

Alphons
Laast bewerkt: 1 jaar, 11 maanden geleden Door Alphons. Reden: spatie vergeten
  • Pagina:
  • 1
Tijd voor maken pagina: 0.29 seconden